POLITYKA JAKOŚCI WOJEWÓDZKIEGO INSPEKTORATU
TRANSPORTU DROGOWEGO W LUBLINIE
-
Polityka Jakości stanowi ważny składnik ogólnej strategii działania Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie.
-
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie został powołany celem kontroli prawidłowości przestrzegania przepisów w zakresie szeroko rozumianego prawa transportowego. Działania Inspektoratu ukierunkowane są na zapewnienie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg publicznych oraz przeciwdziałania procesowi degradacji dróg na terenie województwa lubelskiego.
-
Główne cele, które sobie stawiamy to:
-
zapewnienie przestrzegania przepisów regulujących kwestie transportu drogowego i przewozów na potrzeby własne oraz przepisów ruchu drogowego,
-
zapewnienie bezpieczeństwa w ruchu drogowym,
-
przeciwdziałanie nieuczciwej konkurencji w transporcie drogowym,
-
przeciwdziałanie degradacji dróg i ochronę środowiska naturalnego,
-
podniesienie jakości świadczonych usług transportowych przez przedsiębiorców,
-
zapewnienie przestrzegania przepisów o czasie pracy kierowców,
-
ochronę rodzimego rynku licencjonowanych przewoźników drogowych,
-
osiągnięcie statusu wiodącego ośrodka wiedzy o krajowym i międzynarodowym przewozie drogowym.
-
Realizacja wyznaczonych celów jakościowych odbywa się w sposób profesjonalny, rzetelny, terminowy, bezstronny i zgodny z prawem, przy pełnym zaangażowaniu kierownictwa i pracowników Inspektoratu.
-
Gwarancją realizacji wyznaczonych celów jest:
-
stałe doskonalenie systemu zarządzania,
-
przestrzeganie obowiązujących procedur, przepisów prawa i aktów wewnętrznych,
-
wykształcona i doświadczona kadra,
-
stałe podnoszenie kwalifikacji pracowników oraz świadomości i odpowiedzialności za wykonywaną pracę na każdym stanowisku,
-
nieustanne modernizowanie stanowisk pracy poprzez wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technicznych adekwatnych do potrzeb oraz możliwości finansowych Inspektoratu,
-
budowanie atmosfery współpracy i zaangażowania w wykonywanie zadań,
-
otwartą politykę informacyjną,
-
racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi z zachowaniem zasady uzyskania najlepszych efektów,
-
doskonalenie współpracy z partnerami publicznymi i prywatnymi, prowadzące do zwiększenia efektywności i skuteczności realizacji zadań,
-
ciągły monitoring procesów oraz identyfikowanie obszarów, które wymagają poprawy,
-
kształtowanie pozytywnego wizerunku Inspektoratu.
-
Niniejsza Polityka stanowi ramy dla celów stawianych w systemie zarządzania i podlega regularnemu przeglądowi pod kątem jej przydatności dla organizacji.